Δημιουργία eShop - τι χρειάζεται για να ξεκινήσετε να πουλάτε


Αποφασίσατε να ξεκινήσετε εμπορική δραστηριότητα στο internet με τη δημιουργία ενος eshop. Τι θαχρειαστεί να προετοιμάσετε πρακτικά για τα στάδια υλοποίησης του;

eshop λιστα απαραίτητων στοιχείων

Σας ετοιμάσαμε ένα σύντομο πρακτικό οδηγό με χρήσιμες πληροφορίες για όλα όσα θα χρειαστείται να έχετε στην έναρξη του ηλεκτρονικού σας καταστήματος.


Μεταφορική και κόστος αποστολής.

Εφόσον θα υπάρχουν αποστολές μπορείτε να κλείσετε μία συμφωνία με τη μεταφορική που θα σας προσφέρει την καλύτερη τιμή. Δώστε προσοχή στο γεγονός ότι μπορείτε να έχετε άλλο κόστος στη χερσαία Ελλάδα και άλλο στην νησιωτική.

Επίσης ζητήστε να μάθετε το κόστος αντικαταβολής, αλλά και το κόστος παράδοσης. Μπορείτε να συνδυάσετε δυο διαφορετικές μεταφορικές,, είτε γιατί η μια είνια πιο φθηνή σε κάποις περιοχές, είτε γιατί θέλετε να έχετε μια πιο φθηνή εναλλακική για πελάτες που δε βιάζονται να παραλάβουν.

Τρόποι Πληρωμής και εναλλακτικές

Πιστωτική κάρτα
Κάντε αίτηση σε μία από τις 3 τράπεζες που υποστηρίζει το πρόγραμμά μας, Alpha, Eurobank, Πειραιώς. Είναι μία διαδικασία απλή εφόσον έχετε σε κάποια από αυτές έναν λογαριασμό όψεως. Η τράπεζα θα σας στείλει ένα ενημερωτικό email με τα απαραίτητα (πληροφορίες, αίτηση) και θα θελήσει να δει το κατάστημα σε μία τελική μορφή για να σας δώσει τον κωδικό σύνδεσης με αυτή (merchant code). Αυτό όμως θέλει τουλάχιστον 2 εβδομάδες.

 Αν δεν έχετε όψεως τότε πρέπει να ανοίξετε έναν. Ρωτήστε για τα απαραίτητα χαρτιά την τράπεζα (συνήθως έναρξη δραστηριότητας).

Όταν θα έχετε την αίτηση στα χέρια σας, μας την αποστέλλετε για να συμπληρώσουμε τα απαραίτητα τεχνικά στοιχεία για το site. Ο χρόνος για την ολοκλήρωση της διαδικασίας μπορεί να φτάσει και τις 10 μέρες.

Μετά από αυτό θα σας σταλεί ένα mail με τον merchant code τον οποίο θα χρειαστεί να τποθετηθει στον αναλογο τρόπο πληρωμής και να γίνουν δοκιμαστικές αγορές (περιγραφεται η διαδικασία στο συνοδευτικό Mail).  Μαζί θα λάβετε και κωδικό και όνομα χρήστη για την online πρόσβασή στον όψεως. Φυλάξτε τα και μην τα μοιραστείτε με κανέναν.  

Μετά από 2 με 3 εργάσιμες από την επιτυχή ολοκλήρωση των δοκιμών θα λάβετε τους τελικούς κωδικούς με τους οποίους θα μπορείτε να δεχτείτε κανονικά πληρωμές με πιστωτικές κάρτες

Αν έχετε ήδη συνεργασία με κάποια τράπεζα προτιμήστε τη συνεργασία μαζί τους, έχετε περισσότερες πιθανότητες να λάβετε μία καλύτερη συμφωνία καθώς και η όλη διαδικασία να είναι πολύ πιο γρήγορη.


Εναλλακτικοί τρόποι πληρωμής

Θα πρέπει να διευκολύνετε τους πελάτες σας παρέχοντάς τους και εναλλακτικούς τρόπους πληρωμών 

PayPal

Στην ουσία είναι μία εναλλακτική μέθοδος πληρωμής μέσω πιστωτικής κάρτας, η οποία είναι άμεσα διαθέσιμη, μόνο που τα μηνιαία ποσά πληρωμών δεν μπορούν στην αρχή τουλάχιστον, να ξεπερνούν τα 1500 ευρώ.

Στη διεύθυνση www.paypal.com ζητάτε να ανοίξετε ένα λογαριασμό με ένα email σας. Θα σας ζητηθεί να δηλώσετε αν είναι εταιρικός ή προσωπικός λογαριασμός, μερικά προσωπικά στοιχεία τα οποία πρέπει να συμφωνούν απόλυτα με τα στοιχεία που έχετε δηλώσει στον τραπεζικό λογαριασμό που θα συνδέσετε το PayPal για να μπορείτε να στέλνετε τα χρήματα από το PayPal στην τράπεζά σας. Πολύ σημαντικό βήμα.

Εφόσον γίνει αυτό είστε έτοιμοι να λάβετε χρήματα. Για το κατάστημα θα χρειαστείτε μόνο τον λογαριασμό email με τον οποίο ανοίξατε PayPal. Αργότερα μπορείτε να κάνετε μία επαλήθευση στοιχείων παραλήπτη στην PayPal και συγχρόνως να αυξήσετε το όριο λήψης πληρωμών πάνω από τα 1.500 ευρώ (θα χρειαστεί αποστολή έναρξη δραστηριότητας ή εταιρικό καταστατικό). 

Vivapayments, 

Μπορείτε με μία Online αίτηση και τη συμπλήρωση των απαραίτητων στοιχείων να έχετε λογαριασμό για να δέχεστε πληρωμές μ πιστωτικές κάρτες μέσα σε 2 με το πολύ 3 εργάσιμες ημέρες. 

Everypay

Ίδια διαδικασία και εδώ οπότε είνα καθαρά θέμα εμπορικής συμφωνίας που θα πετύχετε.

 

Κατηγορίες καταστήματος

Πρέπει να σχηματίσετε τις βασικές κατηγορίες μαζί με τις υποκατηγορίες τους. Για να μπορέσετε να πάρετε μία ιδέα, επισκεφθείτε καταστήματα πετυχημένων online ανταγωνιστών σας και παρατηρήστε τη δομή του δένδρου κατηγοριών.

Δώστε μεγάλη σημασία γιατί από την ευκολία πλοήγησης αλλά και την ξεκάθαρη απεικόνιση τους θα κριθεί το πόσο εύκολα ένας επισκέπτης θα μπορέσει να βρει αυτό που ψάχνει. Μην δημιουργήσετε κατηγορίες με περιγραφή πάνω από 3 λέξεις, προσπαθήστε να περιέχουν «λέξεις κλειδιά» ώστε και ο επισκέπτης αλλά και οι μηχανές αναζήτησης να μπορούν να καταλάβουν τι θα συναντήσουν εφόσον πατήσουν εκεί. Αποφύγετε λογοπαίγνια και εκφράσεις που δίνουν περιφραστικά το νόημα. Πρέπει να είστε σαφής, ουσιαστικός και ακριβής στην περιγραφή της κατηγορίας.

Επίσης ο αριθμός των κύριων κατηγοριών ιδανικά δε θα πρέπει να ξεπερνά τις 10. Εφόσον είναι παραπάνω προσπαθήστε να κάνετε μία πιο γενική ομαδοποίηση και αυξήστε τις υποκατηγορίες. Από την άλλη 3 κατηγορίες είναι πολύ λίγες για ένα κατάστημα. Προσπαθήστε να τις αυξήσετε δίνοντας μία πιο λεπτομερειακή παρουσίαση της γκάμας των προϊόντων που πουλάτε online. Και φυσικά εφόσον δεν έχουμε στο μυαλό μας να βάλουμε πάνω από ένα προϊόν σε μία κατηγορία, τότε καλά είναι να την συγχωνεύουμε με κάποια άλλη, και στο μέλλον εφόσον αποκτήσει περισσότερα προϊόντα να την ξανά ανοίξουμε. Μην κατηγοροποιείτε με βάση κάποιο χαρακτηρηστικό όπως για παράδειγμα τη Μάρκά ή τον κατασκευαστή. Για το σκοπό αυτό μέσα στις κατηγορίες υπάρχουν τα φίλτρα χαρακτηρηστικών που είναι πολύ πιο δυναμικά και θα βοηθήσουν περισσότερο τον επισκέπτη σας.

 

Όροι χρήσης και προσωπικά δεδομένα. (GDPR)

Θα χρειαστείτε να έχετε έναν διακριτό τομέα με τους όρους χρήσης και την πολιτική διαχείρισης προσωπικών δεδομένων. Αυτό είναι αναγκαίο και τυπικά ( οι περισσότερες τράπεζες το ζητάνε να υπάρχει και πλέον είναι απαραίτητο με βάση την Ευρωπαϊκή οδηγία για το GDPR) αλλά και ουσιαστικά ( ο πελάτης νιώθει ότι έχει να κάνει με έναν επαγγελματία ενώ συγχρόνως μπορεί να πληροφορηθεί για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του).

Διαθέστε χρόνο σε συνεργασία με έναν δικηγόρο, ώστε να σχηματήσετε τους όρους αυτούς που αφορούν τη δικιά σας επιχείρηση. Συμφωνήσετε στην τελική του μορφή και προσπαθείστε να γνωρίζετε πολύ καλά το περιεχόμενό τους.


Στοιχεία επικοινωνίας με την επιχείρηση και ωράριο

Απαραίτητη είναι η φυσική διεύθυνση αλλά και το/τα τηλέφωνο/α στα οποία θα μπορεί κανείς να επικοινωνήσει μαζί σας φωνητικά. Οποωσδήποτε πρέπει να υπάρχει ενημέρωση για το ωράριο επικοιωνίας αλλά και για την περίπτωση παραλαβής εμπορευμάτων από την έδρα.

Ανάλογα πρέπει να υπάρχουν και email τα οποία θα λαμβάνουν τις ειδοποιήσεις του καταστήματος για α) παραγγελίες, β)υποστήριξη γ) οικονομικά θέματα δ)επιστροφές.

Θα πρέπει ο πελάτης αλλά και οι επισκέπτες να καταλάβουν από πού έρχεται το μήνυμα και με ποιον έχουν να κάνουν. Αποφύγετε email του google, otenet Κλπ διότι δεν δείχνουν την απαραίτητη εταιρική εικόνα. Προτιμήστε το email του domain σας πχ info@todomainmou.gr και δημιουργήστε ανάλογα για το λογιστήριο τις πωλήσεις κλπ.

Μπορείτε επίσης να επιλέξετε την ενημέρωση του πελάτη για την πορεία της παραgγελίας του με SMS, με επιλπέον πρόσθετο μεσα απο το κατάστημα με την υπηρεσία SMS bulksmspro.gr (τρίτος παροχός υπηρεσίας SMS).


 

Λογότυπο - Φωτογραφίες - Χρωματα

Θα χρειαστεί το λογότυπο σας από γραφίστα κατά προτίμηση σε ένα τύπου αρχείου σε ανοιχτή μορφή (.psd, .ai, .cdr) ώστε να μπορέσει να γίνει εύκολα η προσαρμογή του και η ενσωμάτωση στο design του eshop αλλά και στις φόρμες επικοινωνίας με τον πελάτη (παραγγελία με Email κλπ).

Απαραίτητες για την έναρξη του σχεδιασμού είναι οι φωτογραφίες των προϊόντων. Προετοιμάστε σε πλήρη ανάλυση ( τουλάχιστον 1000χ1000 ) για να ενσωματωθούν στον κατάλογο.  Πρόκειται για πολύ σημαντικό στοιχείο του καταστήματος σας, αφού ο επισκέπτης θα έχει τη δυνατότητα με μια καλή φωτογρφαί να δει και να αξιολογήσει το προϊόν σας. Προτιμήστε φωτογραφίες σε λευκο φόντο, και να είναι δυνατόν από πολλές και διαφορετικές γωνίες. Αν υπάρχουν διαφορετικά χρώματα σε ένα προϊόν είναι απαραίτητο να αποδωθεί το χρώμα αυτό πιστά.

Επίσης απαραίτητες είναι και οι φωτογραφίες της επιχείρησης (εσωτερικού / εξωτερικου χώρου, από εκθέσεις, events κλπ), λογότυπα προμηθευτών, all;a kai φωτογραφίες από prospectus προϊόντων ή και έτοιμα banner απο τους προμηθευτές σας (σε ανοιχτή μορφή) για τη δημιουργία banner τα οποία θα δένουν με το υπόλοιπο κατάστημα οπτικά. 

 

Προγραμματίστε μεθοδικά και συντονίστε τις παραπάνω ενέργειες. Έτσι θα καταφέρετε ένα σωστό ξεκίνημα με μία ροή που θα σας γλυτώσει αρκετό χρόνο αλλά και ταλαιπωρία, και θα μπορέσετε άμεσα να ξεκινήστε τις πωλήσεις.

 

Επικοινωνήστε μαζί χρησιμοποιώντας τη φόρμα επικοινωνίας, αν έχετε απορίες ή ερωτήσεις.