Ευκαιρίες στη Γαλλική Αγορά

  • Αυξανόμενη ζήτηση για μεσογειακά προϊόντα - Οι Γάλλοι καταναλωτές δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για μεσογειακά τρόφιμα υψηλής ποιότητας και προϊόντα με φυσικά συστατικά.
  • Προτίμηση σε διασυνοριακές αγορές - Το 68% των Γάλλων καταναλωτών αγοράζουν από ξένα e-shops αναζητώντας προϊόντα που δεν είναι διαθέσιμα στην τοπική αγορά.
  • Υψηλές παραγγελίες - Το 47% των διασυνοριακών παραγγελιών ξεπερνά τα €50, δείχνοντας την προθυμία για αγορά premium προϊόντων.
  • Ευαισθησία σε θέματα βιωσιμότητας - Το 60% των Γάλλων είναι διατεθειμένοι να καθυστερήσουν την παράδοση για μικρότερο περιβαλλοντικό αντίκτυπο, ενώ το 67% προτιμά επαναχρησιμοποιήσιμες συσκευασίες.
  • Ευρωπαϊκή Ένωση - Η κοινή αγορά της ΕΕ διευκολύνει τη διακίνηση προϊόντων χωρίς δασμούς και με απλουστευμένες διαδικασίες.

Προκλήσεις για Ελληνικές Επιχειρήσεις

  • Έντονος ανταγωνισμός - Η Γαλλία αποτελεί παραδοσιακά αγορά με ισχυρή παρουσία εταιρειών από την Ιταλία, Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο και Ολλανδία.
  • Γλωσσικό εμπόδιο - Απαιτείται μετάφραση και προσαρμογή του ηλεκτρονικού καταστήματος στα γαλλικά για αποτελεσματική προσέγγιση των καταναλωτών.
  • Προσδοκίες παράδοσης - Οι Γάλλοι καταναλωτές έχουν υψηλές προσδοκίες στα logistics με 84% να παρακολουθούν ενεργά τα δέματά τους.
  • Περιορισμένη εξωστρέφεια ελληνικών επιχειρήσεων - Μόνο το 24% των ελληνικών επιχειρήσεων προσφέρουν τα προϊόντα τους μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου στο εξωτερικό.
  • Διαφορές στο νομικό πλαίσιο - Απαιτείται συμμόρφωση με τη γαλλική νομοθεσία σχετικά με την προστασία καταναλωτών, φορολογία και επιστροφές προϊόντων.

Προτεινόμενα Προϊόντα για Εξαγωγή στη Γαλλία

Με βάση τα δεδομένα της γαλλικής αγοράς και τα ισχυρά πλεονεκτήματα των ελληνικών προϊόντων, αυτές είναι οι κορυφαίες κατηγορίες με υψηλές πιθανότητες επιτυχίας:

Ελαιόλαδο & Ελιές
Πιστοποιημένα ΠΟΠ/ΠΓΕ ελαιόλαδα και ειδικά επεξεργασμένες ελιές
Μέλι & Παράγωγα
Μέλι θυμαριού, πεύκου και βιολογικά προϊόντα μελισσοκομίας
Τυροκομικά
Φέτα ΠΟΠ, γραβιέρα, κασέρι και άλλα παραδοσιακά τυριά
Φυσικά Καλλυντικά
Με βάση το ελαιόλαδο, μαστίχα, μέλι και βότανα
Κρασιά & Αποστάγματα
Ποικιλιακοί οίνοι, ούζο, τσίπουρο και μαστίχα
Αρωματικά Βότανα
Βιολογικά βότανα και αιθέρια έλαια

Γιατί αυτά τα προϊόντα; Αποτελούν τα ταχύτερα αναπτυσσόμενα εξαγωγικά προϊόντα της Ελλάδας τα τελευταία έτη. Ειδικότερα, οι εξαγωγές φρούτων και ξηρών καρπών αυξήθηκαν κατά 10,9%, τα γαλακτοκομικά κατά 10,1%, ενώ τα παρασκευάσματα φρούτων και λαχανικών κατά 12,9%.

Γιατί η Γαλλία;

Η Γαλλία αποτελεί ιδανική αγορά-στόχο για τις ελληνικές επιχειρήσεις για τους εξής λόγους:

  • Είναι ο 10ος προορισμός για τις ελληνικές εξαγωγές παγκοσμίως με ποσοστό περίπου 2,9% του συνόλου.
  • Διαθέτει ισχυρή οικονομία με καταναλωτές υψηλής αγοραστικής δύναμης.
  • Υπάρχει αυξανόμενο ενδιαφέρον για μεσογειακά προϊόντα και διατροφή.
  • Υψηλό ποσοστό (47%) των διασυνοριακών παραγγελιών ξεπερνά τα €50.
  • Απουσία δασμών και απλουστευμένες διαδικασίες λόγω κοινής αγοράς ΕΕ.