On page SEO addons. Γιατι τα χρειάζεστε, τι κάνουν, τι αποτέλεσμα έχουν

Onpage SEO για eshop​​

Onpage SEO, δυο λέξεις αρκετά γνωστές σε όλους σχεδόν του ιδιοκτήτες ηλεκτρονικών καταστημάτων. Μιλάμε για τη βελτιστοποίηση του ίδιου του περιεχομένου πάνω στη σελίδα μας /κατάστημα/blog Κλπ και τίποτε άλλο (ούτε baclinks, ούτε Social media traffic, κλπ) και βέβαια είναι κάτι που έχουμε ως ιδιοκτήτης της σελίδας απόλυτο έλεγχο.

 

Η σημασία βέβαια  για τον πολλούς είναι από λάθος έως άγνωστη: 

Κάποιοι θεωρούν ότι πρόκειται για το Google analytics και Search Console (πρωην Webmaster Tools). Ok αποτελεί βασική προϋπόθεση η χρήση των παραπάνω αλλά φυσικά δεν είναι αυτο.

Άλλοι το συνδέουν με Google Ads, δλδ κάνοντας χρήση των εργαλείων διαφήμισης ανεβάζουν και το ranking δλδ τη θεση του καταστήματος στην αναζήτηση. Και πάλι, λάθος γιατί μπορεί μεν οι διαφημίσεις να είναι πολύ καλύτερες (φθηνότερο κλικ συνηθως) αν υπάρχει στη σελίδα που προωθούν optimization αλλά καμία σχέση με οργανικά αποτελέσματα. Δεν επηρεάζονται στο ελάχιστο.

Τέλος είναι και αυτοί που πιστεύουν ότι με μπόλικες λεξεις κλειδια σε κείμενο και meta description/meta keywords (by the way πλεον η google τα αγνοεί πληρως τα Meta Keywords και επισήμως) δλδ το λεγόμενο keyword stuffing θα κάνει την δουλειά του και δεν χρειάζονται τίποτα άλλο. Και πάλι δεν ισχύει πλέον τίποτα από τα παραπάνω αφού εκτός του ότι δε ψάχνει πλέον η Google σε μια σελίδα για Keywords αλλά για έννοιες ( ολόκληρες προτάσεις, συνώνυμα,  παραλλαγές κλπ) αυτή η τακτική φέρνει το αντίθετο αποτέλεσμα, αφού o αλγόριθμος της google μπορεί να αντιληφθεί ότι το κείμενο έχει γραφτεί για να ξεγελάσετε τη μηχανή αναζήτησης, και όχι για να διαβαστεί από άνθρωπο, οπότε το κατατάσει σε "άχρηστο"  περιεχόμενο.

 

Όπως λοιπόν αναφέρθηκε και στην αρχή του άρθρου, μιλάμε για το περιεχόμενο του καταστήματος σας δλδ Τίτλοι και  περιγραφές προϊόντων και κατηγοριων , meta  descriptions και page titles αυτων, on site blog , πληρφοριακές σελίδες (η εταιρεία, τροποι πληρωμης κλπ) και βέβαια Κριτικές προϊόντων.

 

Οι προκλησεις και οι δυσκολίες πολλές, εδικά σε ένα ηλεκτρονικό  κατάστημα με χιλιάδες προΪόντα: Διπλοί τίτλοι προϊόντων, άδειες ,μικρές ή διπλότυπες περιγραφές προϊόντων, κοινές περιγραφές με ανταγωνιστές λόγω εισαγωγής των προϊόντων από τον προμηθευτή, λάθος δομή σε URL, ή ανύπαρκτοι τιτλοι σελίδων ή με λάθος δομή, Χρήση πολλαπλών H1 Tag στους τίτλους χωρίς καμία ιεραρχια (H1,H2,H3, κλπ) Τίτλοι χωρίς τις απαραίτητες έννοιες (βλέπουμε σε πολλα καταστήματα τίτλους όπως best seller, που δεν έχει καμία σύνδεση με το προϊόν της σελίδας), κακιά δομή του δέντρου κατηγοριών, ανύπαρκτη περιγραφή ή meta description στις κατηγορίες, φωτογραφίες χωρίς τιτλος και alt title,  ανύπαρκτες ή λίγες κριτικές,  404 σελίδες ή σύνδεσμοι προς ανύπαρκτες σελίδες (και βέβαια ανύπαρκτη στρατηγική 301 redirect, μεγάλες εικόνες που δημιουργούν καθυστέρηση στη φόρτωση ειδικά σε κινητές συσκευές, έλλειψη sitemap και καταχώρηση σελίδων στο Google Search console, έλλειψη αρχείου robots.txt, έλλειψη canonical url ειδικά για τις σελίδες των κατηγοριών για την αποφυγή χαρακτηρισμού ως διπλότυπες, SSL για την ασφάλεια των σελίδων και βέβαια η έλλειψη rich snippets (ένα κομμάτι κώδικα σε μια συγκεκριμένη μορφή για την πλουσιοτερη προβολη στα αποτελέσματα οπως διαθεσιμότητα, τιμη, κριτες κπ), και open graph για τη σωστή προβολή στα κοινωνικά δίκτυα , είναι σίγουρα ψιλά γράμματα μπροστά στα υπόλοιπα.

Και βέβαια μην ξεχνάμε ότι όλα τα παραπάνω εκτός του ότι είναι αρκετά σαν εργασίες, σε καταστήματα με ένα μεγάλο αριθμό προΪόντων δημιουργούν τη ανάγκη επιπλέον προσωπικού. 

Δε θα αναφερθώ σε πιο παλιά λάθη όπως flash περιεχόμενο. ή μη SEO φιλικά URL προϊόντων/κατηγοριών. Ούτε για την πλήρη απουσία μπλοκς με συμπληρωματικά /παρόμοια/ αγόρσαν μαζι προΪόντα με΄σα σε κάθε προϊόν. Θεωρώ ότι τουλάχιστον αυτά αποτελούν πλέον κοινή πρακτική που όλοι ξέρουμε οπότε δε νομίζω ότι κάποιος πλέον δε τα χρησιμοποιεί ή κάνει τέτοια λάθη.

 

Μονόδρομος αποτελεί λοιπόν ο αυτοματισμός όλων των παραπάνω στο μέγιστο βαθμό και όπου αυτό είναι δυνατόν.

 

Τo CS-Cart σαν πλατφόρμα για την κατασκευή eShop αποτελεί ίσως την αρτιότερη λύση πάνω στον τομέα του onpage SEO, αφού έχει ενσωματωμένα πολλά εργαλεία που θα κάνουν τη δουλειά και την καθημερινότητα του διαχειριστή πιο απλή και πιο ουσιαστική, αφήνοντας χρόνο για να ασχοληθεί με πιο ουσιαστικές εργασίες. αυτή είναι και η διαφορά του με τις περισσότερες λύσεις που κυκλοφορούν για τη δημιουργία eshop,ότι δλδ περιέχει έτοιμα πάρα πολλά εργαλεία και πρόσθετα οπως τρόπους πληρωμής, τρόπους αποστολής, SEO εργαλεία και άλλα, τα οποία καλύπτουν τις βασικές ανάγκες ενός ηλεκτρινικού καταστήματος και δεν απαιτείται η αγορά επιπλέον πρόσθετων.

 

Ειδικά στο κομμάτι του Onpage SEO διαθέτει 15 έτοιμες λειτουργίες που ενεργοποιούνται με την εγκατάσταση του λογισμικού :
- εισαγωγή id (και όχι κώδικα) για το Google Analytics
- Πρόσθετο δημιουργίας Google sitemap
- Πρόσθετο για τη δημιουργία SEO friendly URLs ακόμη και με ελληνικούς χαρακτήρες, αυτόματα απο τον τίτλο της σελίδας, αλλα και αλλαγη της δομης πχ domain.gr/κατηγορια/κατηγορια-β/προϊον.html ή απλα   domain.gr/προϊον.html
- Πρόσθετο για την αυτόματη δημιουργία 301 redirect ωστε να μην δημιουργούνται 404 σελίδες
- Πρόσθετο για την αλλαγή του robots.txt
- Πρόσθετο για τη δημιουργία SEO friendly urls Ακόμη και για το ταμείο ή άλλες λειτουργικές σελίδες (login, register κλπ)
- Έλεγχο των Τίτλων με tag H1, H2 μέσα από το εργαλείο σχεδιασμού της δομής
- Αυτόματη δημιουργία Page Title Από τον τίτλο του προϊόντος/κατηγορίας/σελίδας
- Αυτόματη δημιουργία Google Rich Snippets με τις βασικές πληροφορίες προΪόντων (τιμη, διαθεσιμότητα)
- Αυτόματη δημιουργία Meta Description απο τις πρώτες γραμμες της περιγραφής προΪόντος/κατηγορίας/σελίδας
- Ενσωματωμένο Blog για αρθρογράφηση και μπλοκ με τελευταία άρθρα , post scroller
- Πρόσθετο  Open Graph με τις βασικές πληροφορίες για τα προϊόντα
- Πρόσθετο για κριτικές σε Προϊόντα/κατηγορίες/άρθρα
- 'Βασικό έλεγχο στο μέγεθος τον τύπο και την ποιότητα των εικόνων που δημιουργεί το κατάστημα για τις διάφορες σελίδες
- Θέση για προσθήκη (χειροκίνητα) alt title σε όλες τις εικόνες (κατηγορίες, προϊόντα,  banners) 

Όλα τα παραπάνω και εφόσον έχουμε μια προσεγμένη περιγραφή και τίτλο σε προΪόντα και κατηγορίες, καθιστούν το CS-Cart πολυ φιλικό στις μηχανές αναζήτησης και αυτό το έχουμε διαπιστώσει πολλές φορές.

 

Όμως έχοντας κατασκευάσει σε CS-Cart πάνω από 1000 e-shop στα 16 χρόνια που βρισκόμαστε στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου, η εμπειρία και κυρίως τα αποτελέσματα από διάφορες ενέργειες για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα με τη λιγότερη προσπάθεια μας οδήγησαν στη δημιουργία μιας ομάδας πρόσθετων με αποκλειστικό προσανατολισμό στην ευκολότερη, και πληρέστερη υποστήριξη του  Onpage SEO.

Σε πολλές από τις ολοκληρωμένες κατασκευές μας (με το κλειδί στο χέρι δλδ έτοιμο ηλεκτρονικό κατάστημα από κάθε άποψη) χρησιμοποιούμε τα εξής 10 πρόσθετα που κατασκευάσαμε in house και έχουν δείξει εξαιρετικά αποτελέσματα στην αναζήτηση αλλά επιπλέον έχουν εξοικονομήσει πολύ χρόνο στους διαχειριστές των καταστημάτων:
 

- Auto Page Title
Δημιουργεί βασει συνθηκων, τον καλύτερο δυνατό τίτλο αυτόματα. Μπορούμε δλδ να ορίσουμε την δομή για παράδειγμα : Τίτλος Προϊόντος & Κατασκευαστής & Τιτλος Κατηγορίας & όνομα Καταστήματος.

Ετσι δημιουργεί ένα πολύ περιεκτικό τίτλο σελίδας με πολλές έννοιες , όπως η μάρκα η τιμη, η κατηγορία, αλλά και δικές σας λέξεις όπως φθηνά ευκαιρία κλπ

Στο ίδιο πρόσθετο έχετε τη δυνατότητα να βάλετε και δεύτερη γραμμή στον τίτλο του προϊόντος με H2 tag ωστε να συμπληρώσετε καλύτερα την περιγραφή του προϊόντος.
 

- Auto Image Alt και Title
Όπως και στο προηγούμενο πρόσθετο μπορείτε να δημιουργήσετε μία δομή για τι εικόνες ώστε να περιέχουν εκτός από το όνομα του προϊόντος όλες τς σχετικές πληροφορίες. ΠΟλύ σημαντικό πρόσθετο αφού η google χρησιμοποιεί το Alt title για να ταξινομήσει και να παρουσιάσει τις εικόνες στα αποτελέσματα αναζήτησης εικόνων άσχετα από το όνομα του αρχείου. Όπως και πριν εκτός του ότι σας απαλλάσσει από την χειροκίνητη εργασία άρα από τον κάνετε λάθος ή να ξεχάσετε να τοποθετήσετε την περιγραφή κάποιας εικόνας, σας εξοικονομεί χρόνο και κόπο στην ονομασία φωτογραφιών.
 

- JSON-LD Rich snippets
Το πληρέστερο πρόσθετο για rich snippets προϊόντων κατηγοριων και σελίδων αφού συμπεριλαμβάνει πολύ περισσότερες πληροφορίες για το προϊόν ειδικά όπως αστερια κριτικών, αριθμο κριτικών, τις ιδιες τις κριτικές, κατασκευαστη  και βέβαια  διαθεσιμότητα και τιμή, 

Πολύ σημαντικό παράγοντας πλέον για την Google και θεωρείται άκρως απαραίτητο. Η Google έχει δημιουργήσει και σελίδα για την δοκιμή της σελίδας σας, ώστε μα δείτε τις ελλείψεις (https://search.google.com/test/rich-results).
 

- Open Graph
Εργαλείο για τη δημιουργία open graph tags για τα κοινωνικά δίκτυα Facebook και Twitter, ενώ εν μέρει το χρησιμοποιεί και η google αν δε βρει JSON-LD Rich snippets. ειδικά σε σελίδα κατηγορίας, κεντρική σελίδα, σελίδα κειμένου μπορεί να στείλει εικόνα που εσείς θα ορίσετε όπως πχ το λογοτυπο ώστε να αποφύγετε να χρησιμοποιηθεί μια οποιαδήποτε εικόνα από την σελίδα σας όταν ποστάρετε ένα λινκ στο Facebook για παράδειγμα.
 

- Enable all Reviews
Σας δίνει τη δυνατότητα να ενεργοποιήσετε όλες τις κριτικές στα προϊόντα με μια κίνηση. Απλό αλλά πολύ χρήσιμο πρόσθετο αφού σας απαλλάσει από τον να κάνετε χειροκίνητα αυτή τη διαδικασία σε κάθε νέο προϊόν

 

- Review Page
Σελίδα με όλες τις κριτικές των προϊόντων μαζεμένων σε μία σελίδα. Πολύ δυνατό Onpage SEO αλλά και χρήσιμο για τους επισκέπτες σας επίσης .

 

Advanced Product Redirect
Σας προσφέρει την δυνατότητα να επιλέξετε που θα γίνει redirect όταν απενεργοποιήσετε ή σβήσετε ένα προϊόν
Εφόσον απενεργοποιήσετε ένα προϊόν δημιουργείται 302 redirect (temporary) στην κυρια κατηγορία του είδους αυτού, ενώ ενα popup κατα το άνοιγμα της σελίδας με κείμενο πολυγλωσσικό που μπορειτε να αλλάξετε στα μέτρα σας, ενημερώνει γι αυτη την ανακατεύθυνση. Η απενεργοποίηση μπορει να γίνει είτε μέσα από το προϊόν είτε από τη λίστα ειδών.

Εφόσον διαγράψετε ένα είδος δημιουργείται 301 redirect (permanent) και σ αυτη την περίπτωση μπορείτε να επιλέξετε από ενα αναδυομενο μενου που θα γίνει η ανακατεύθυνση¨
- στην κυρια κατηγορια
- σε ένα άλλο προϊόν επιλεγοντας το από λίστα προϊόντων
- σε μια αλλη κατηγορια επιλέγοντας την από λίστα κατηγοριών

 

- Φίλτρα με SEO Url
​Σας επιτρέπει να έχετε φιλικά url στις σελίδες των φίλτρων επιλογής στις κατηγορίες αλλά και επιπλέον custom meta description και τίτλο.

Αυτό σημαίνει ότι κάθε φίλτρο που ο πελάτης θα πατήσει για να δει προϊόντα σε μια κατηγορία, αποτελεί μία ξεχωριστή σελίδα πλέον με όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που απαιτεί η google για να την διαβάσει και να της δώσει μια καλή θέση.

 

- Χαρακτηριστικά Πάνω από την Τιμή
Ένα πρόσθετο που θα βοηθήσει το κατάστημα σας να γίνει μοναδικό και πληροφοριακό συγχρόνως, αφού εμφανίζει τα Χαρακτηριστικά των προϊόντων που εσείς θα επιλέξετε πάνω από την τιμή.

Με αυτό τον τρόπο μπορείτε να δώσετε έμφαση σε όσα από τα  χαρακτηριστικά εσείς θέλετε, για παράδειγμα σε ένα βιβλιοπωλείο μπορεί να εμφανίζονται Συγγραφέας, Σελίδες βιβλίου, Έτος έκδοσης κλπ
Ένα επίσης μεγάλο πλεονέκτημα, είναι ότι τα ίδια τα χαρακτηριστικά είναι και λίνκ, τα οποία οδηγούν σε μία σελίδα Φιλτραρισμένων Προϊόντων.

 

​- Scroller με επιλεγμένα brand
Λύνει ένα από τα μεγάλα προβλήματα του default brand scroller. Όταν έχετε πάνω από 50 κατασκευαστές στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα, τότε ο ενσωματωμένος brand scroller ​φορτώνει όλα τα λογότυπα, κάτι που δημιουργεί μεγάλο φόρτο στη βάση δεδομένων με κάθε επισκέπτη στην πρώτη σελίδα (η σελ;ida με τις περισσότερες επισκέψεις), τρώει bandwidth λογω εικόνων και βέβαια ρίχνει την ταχύτητα φόρτωσης σημαντικά.
Επιπλέον αν έχετε brands χωρίς εικόνα εμφανίζονται κενά, πράγμα που σημαίνει ότι πρέπει να τα συμπληρώνονται και να τα παρακολουθείτε συνέχεια.

Με το δικό μας πρόσθετο μπορείτε να επιλέξετε ποιά brands θ δείξετε να περιορίσετε σημαντικά τον αριθμό τους και βέβαια να φέρετε πρώτα αυτά που εσείς θεωρείτε σημαντικά, αφού το ενσωματωμένο εργαλείο τα δείχνει πάντα αλφαβητικά (αυτο σημαίνει Brands στο τέλος της αλφαβήτας όπως Philips δε θα εμφανιστούν ποτέ σε ένα κατάστημα με 100 brands).

 

 

Υπάρχουν βέβαια κάποια ακόμη τα οποία χρησιμοποιούμε σε ειδικές περιπτώσεις όμως τα 10 συγκεκριμένα εκτελούν το 90% της onpage SEO εργασίας.

Βέβαι μην ξεχνάτε ότι βαση για όλα τα παραπάνω αποτελεί ένας κατανοητός και περιεκτικός τίτλος προϊόντος και μία περιγραφή με συνώνυμα και παρόμοιες έννοιες με τον τίτλο του προϊόντος στις πρωτες 3 γραμμες . Αυτές είναι οι γραμμές που θα δείτε στην αναζήτηση κάτω από τον μπλε τιτλο του κάθε αποτελέσματος.
 

Θυμηθείτε δε γράφουμε για την Google αλλά για τον επισκέπτη, τον οποίο θέλουμε να μετατρέψουμε σε πελάτη. Αυτό σημαίνει καλή δομημένη πληροφορία , πλούσια πληροφορία, χαρακτηριστικά και φίλτρα για την εύκολη αναζήτηση, καλή φωτογραφία και να είναι δυνατόν άρθρα στο blog που θα περνάνε την περιγραφή ενός προϊόντος στη διάσταση της χρήσιμης πληροφορίας και της προσφοράς λύσης όχι την καθαρή πώληση.

Γιατί ο επισκέπτης ψάχνει να βρει λύση στο πρόβλημα του. Αν τη βρει σε εσάς θα γίνει πελάτης.

ΥΓ
Υπάρχουν πολλά δωρεάν εργαλεία για τον έλγχο των διπλόπτυπων τίτλων και περιγραφών (Screaming Frog ένα πολύ καλο) τα οποία μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να βρείτε Onpage SEO Προβλήματα. To ίδιο και για σπασμένα link (brokenlinkcheck.com). Αν όμως ο χρόνος σας είναι περιορισμένος ή αποτελεί δύσκολη εργασία για εσάς, με χαρά μπορούμε να αναάβουμε τη νεργασία αυτή για το CS-Cart κατάστημα σας.

Απλα επικοινωνήστε μαζί μας στη φόρμα επικοινωνίας